Cabin Crew were, at First, Strangers and Beginners

Para pengunjung blog ini pastinya punya satu tujuan dan cita-cita yang dikejar; menjadi pramugari/a. Tapi sering kali di tengah proses menuju cita-cita, kita diserang kekhawatiran dan perasaan tidak percaya diri. “Ah, jadi pramugari/a itu kan harus cantik atau ganteng, sementara gue?” atau “Bahasa Inggris gue jelek banget deh kayaknya, mau ngomong aja gagap, gimana mau jadi pramugari? Maskapai internasional pula? Mimpi aja kali ya,” mungkin jadi salah satu keluhan kalian. Tapi semua kendala itu pasti ada jalan keluarnya dan ketika kamu benar-benar menginginkan pramugari/a sebagai pilihan karir, kamu pasti akan menemukan caranya. It’s just a matter of time.

Hari ini saya pengen berbagi motivasi buat kita semua (termasuk diri saya sendiri) bahwa deretan pramugari dan pramugara cantik dan tampan di atas sana awalnya juga hanyalah orang biasa sebelum mereka mengudara dalam balutan seragam maskapai kebanggaan mereka itu. Kita juga bisa seperti mereka, asalkan berusaha dan berdoa dengan segenap hati dan sekuat tenaga.

Untuk menyemangati kita semua hari ini, saya punya video perayaan satu tahun penerbangan para pramugari Emirates Airlines batch 1156. Selain gambar-gambar perjalanan mereka ke beberapa negara yang menggiurkan, ada lagu bagus yang menjadi backsound video ini dan pas buat memotivasi kita semua.

Lagu latar yang dipakai berjudul “At the Beginning” yang dinyanyikan oleh Donna Lewis dan Richard Marx. Lagunya agak jadul sih, tapi makna liriknya bener-bener bagus. Ini dia video dan lirik lagunya. Enjoy🙂

 

At the Beginning

(DONNA LEWIS)

We were strangers
Starting out on a journey
Never dreaming
What we’d have to go through
Now here we are
And I’m suddenly standing
At the beginning with you

(RICHARD MARX)

No one told me
I was going to find you
Unexpected
What you did to my heart
When I lost hope
You were there to remind me
This is the start

And…

Life is a road
And I want to keep going
Love is a river
I wanna keep flowing
Life is a road
Now and forever
Wonderful journey

I’ll be there
When the world stops turning
I’ll be there
When the storm is through
In the end I wanna be standing
At the beginning with you

(DONNA LEWIS)

We were strangers
On a crazy adventure
(RICHARD MARX)
Never dreaming
How our dreams would come true
(BOTH)
Now here we stand
Unafraid of the future
At the beginning with you

And…

Life is a road
And I want to keep going
Love is a river
I wanna keep flowing
Life is a road
Now and forever
Wonderful journey

I’ll be there
When the world stops turning
I’ll be there
When the storm is through
In the end I wanna be standing
At the beginning with you

I knew there was somebody somewhere
Like me alone in the dark
Now I know my dream will live on
I’ve been waiting so long
Nothing’s gonna tear us apart

And…

(RICHARD MARX)

Life is a road
And I want to keep going
Love is a river
I wanna keep flowing
(BOTH)
Life is a road
Now and forever
Wonderful journey

I’ll be there
When the world stops turning
I’ll be there
When the storm is through
In the end I wanna be standing
At the beginning with you

(RICHARD MARX)(Hey ay ay)

(BOTH)

Life is a road and I wanna keep going
Love is a river I wanna keep going on….
(DONNA LEWIS)
Starting out on a journey
(BOTH)
Life is a road and I wanna keep going
Love is river I wanna keep flowing
In the end I wanna be standing
At the beginning with you.

(DONNA LEWIS)(Hmmmmm)

 

Source: ifly2dubai channel on Youtube (video), stlyrics.com

Tagged: , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: